> SBPI Rawang: SEPINTAR Johan Kuiz Pintar Matematik Piala Datuk Shukri

Isnin, 4 Oktober 2010

SEPINTAR Johan Kuiz Pintar Matematik Piala Datuk Shukri


Tanggal 30 September bersamaan hari Khamis yang lalu, SEPINTAR telah menghantar seramai 8 orang pelajar tingkatan 5 bagi menyertai Kuiz Pintar Matematik Piala Datuk Shukri Edisi ke-7 bertempat di Management Science University (MSU) Shah Alam, Selangor. Objektif utama kuiz ini dijalankan adalah bagi memaksimumkan kemahiran pelajar dalam menyelesaikan masalah Matematik sebelum menjelangnya peperiksaan SPM disamping untuk mempromosikan MSU sebagai destinasi bagi lepasan-lepasan SPM.
Kontinjen ini diketuai oleh guru Matematik, Puan Rosila bt Ahmad Kamari. Pada pusingan akhir, pasukan SEPINTAR A telah bertemu buku dengan ruas apabila menghadapi cabaran sengit daripada pasukan SASER A, ASIS A, SEMASHUR A dan MTD B. Namun pasukan SEPINTAR A ternyata lebih ampuh IQ dan EQnya apabila menang tipis selepas berjaya menjawab hampir kesemua soalan dengan tepat sekaligus dinobatkan sebagai Juara Keseluruhan Kuiz Pintar Matematik Piala Datuk Shukri kali ke-7.
Tahniah diucapkan kepada Pasukan SEPINTAR A.

Recent Posts

Tentang Sepintar

'Sepintar' adalah singkatan (akronim) bagi SEKOLAH BERASRAMA PENUH INTEGRASI RAWANG. Ditubuhkan pada bulan Jun 2002. Sekolah ini merupakan sebuah sekolah berasrama penuh yang diurustadbir secara langsung oleh Bahagian Sekolah Berasrama Penuh, Kementerian Pelajaran Malaysia. Sekolah ini merupakan salah satu SBP yang menjunjung Tahfiz Model Ulul Albab. Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada Pengetua sekolah atau terus kepada Kementerian Pelajaran Malaysia.

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP